Met de bus naar Doel

engelsesteenweg_verbrandbushokje

Ik merk tot mijn ontzetting dat ik zo goed als niets meer geblogd heb sinds het verschijnen van mijn boek in 2013.

Daar zijn goede redenen voor: eerst en vooral, ik heb inmiddels een ander boek gepubliceerd, Abadaringi, waardoor ik meer in Rwanda zat dan in Doel. Een aanrader trouwens, Abadaringi. Ook uitgegeven dor Oogachtend, nog iets dikker dan “Doel” en zelfs mooier, al zeg ik het zelf. http://www.facebook.com/Abadaringi

Maar nu werk ik aan een nieuw boek over Doel. http://www.facebook.com/DorpstekenaarDoel

Al meer dan een jaar weer neem ik haast elke week de bus naar Doel. Bus naar Doel, dat is veel gezegd natuurlijk. Er rijden zo goed als geen bussen naar Doel en al zeker niet op uren waarop een vreemdeling met goede bedoelingen (zoals ik dus) Doel wil bezoeken. Ik heb dan maar een oude fiets geparkeerd aan de bushalte in Kieldrecht.De kosten van het hangslot heb ik er allang uitgehaald, nu ik niet meer telkens mijn goede fiets van thuis op de trein moet meenemen.

Een mooi fietstochtje, van Kieldrecht naar Doel. Soms is het weer zo mooi, of kom ik zulke boeiende zaken tegen, dat ik niet eens in Doel geraak. Gisteren ben ik er BIJNA geraakt. Tot ergens halfweg de Engelse Steenweg. Toen was er plots te veel om mij heen, dat ik moest tekenen. De Schelde heb ik gisteren niet bereikt want voor ik het wist was het tijd om naar Kiedrecht te fietsen als ik mijn laatste bus niet wilde missen.

Een bushalte met een verbrand bankje. En een spiksplinternieuwe paal zo vertelde Peter mij. Ik had er nog geen aandacht aan geschonken, al was het mij wel opgevallen dat mijn geel kleurpotlood zienderogen slonk bij het tekenen van die mooie paal. Bedankt, minister Ben Weyts. Een duur geschenk voor Doel, maar het is wel een mooi gebaar. Nu maar hopen dat de vandalen niet op het idee komen om die palen in andere kleurtjes te schilderen of op een andere manier te decoreren. Want dan zal het nog kostelijk worden aan verf. Gelukkig kon er op drukkosten bespaard worden. Voor de uurroosters meer bepaald. Daar heeft men echt niet vele inkt aan moeten besteden.

 

