Verkiezingen

Omdat ik op 14 oktober in een ander dorp moest stemmen, was stemlokaal 50 al geloten toen ik er op mijn fietsje aankwam

 

De aanplakborden zagen er nog haast maagdelijk uit die dag, alsof de kiescampagne nog moest beginnen. Zou de partij van de burgemeester zich niet in Doel gewaagd hebben dit jaar, of zijn er andere redenen? De verklaringen die ik hoorde waren tegenstrijdig en daarrom heb ik er dan verder ook niets over te melden.

In elk geval, er werd zondag een Doelenaar tot raadslid verkozen. Wat verder ook de resultaten zijn van deze verkiezingen, en wie nu burgemeester wordt en waar de partijen ECHT voor staan na alle beloftes en beweringen van de voorbije weken; dat Marina Apers een zitje in de gemeenteraad heeft is voor Doel zeker een goede zaak.  

 

